Hledat na blogu

Krušné hory – Loučná (1.019 m.n.m.)

Loučná je plochý dvojvrchol v Krušných horách, ležící asi 5 km východně od Klínovce.

Jižní vrchol (1.019 m.n.m.) se nachází v hustě zarostlé oplocence a byl do nedávna považován za ten vyšší. Tak je také doposud uváděno v mapách i v různých článcích. Ale podle stránek "Tisícovky Čech, Moravy a Slezska" bylo provedeno geodetické přeměření a nyní vychází jako absolutně nejvyšší, byť jen o několik decimetrů ten severní vrchol (1.019 m.n.m.).

Sedlo mezi oběma vrcholy je v mapách nazváno "Bílý kříž", ale žádný kříž tady člověk nenajde. Ono celkově toho tady poutník moc neuvidí. nejedná se o vyhlídkový vrchol a najít nejvyšší místo Loučné je také pěkně těžký oříšek. Nejkrásnější pohled na oba vrcholy je podle mě z posedu u křižovatky lesních cest.

Na vrchol nevede žádná značená cesta, ale lze se tam vydat ze dvou směrů. V obou případech jsou cesty vyznačeny čárkovaně na některých mapách, ale křižovatky cest moc nesouhlasí.

Vrchol je nejlépe přístupný ze silnice mezi Božím Darem a Měděncem (Měděnecká silnice). Asi 500 metrů od rozcestí Pod Meluzínou odbočuje z této silnice směrem na východ neznačená cesta (lze tady nechat zaparkovaný automobil před závorou). Přibližně po 500 metrech se poutník nachází nedaleko obou vrcholů. A pak stačí jenom hledat.

Druhá možnost je o kousek delší a o něco složitější, ale tím pádem také zajímavější. Z rozcestí Pod Meluzínou je potřeba jít (nebo jet) ještě asi půl kilometru k místu, kde odbočuje červěná turistická značka. Po ní se jde z mírného kopce zhruba dalších 500 metrů než se objeví "zpátečka".

Po této cestě je to o něco zajímavější, jelikož je podmáčená a bažinatá. Na další křižovatce nejprve trochu doprava, ale poté ihned vlevo zpět. A pak už zbývá poslední křižovatka, kde jsem se dal pro změnu doprava.