Hledat na blogu

Město Vlašim – Muzeum Podblanicka a vyhlídková zámecká věž


Vlašim je město v okrese Benešov, ve Středočeském kraji, asi 20 km jihovýchodně od Benešova a 40 km severně od Tábora. Žije zde necelých 12 tisíc obyvatel. První písemná zmínka o městě, respektive o zdejším hradu pochází z roku 1318, kdy zde založil na místě někdejšího hradiště Hynek z Vlašimi tvrz, jejímž hlavním úkolem byla ochrana brodu přes řeku Blanici. O vlastním městečku je poprvé zmiňováno v roce 1320, jak to sdělil papež Pius XII. během svatořečení Anežky České.
Ve Vlašimi je mnoho zajímavých míst k návštěvě. Mě především uchvátil zdejší nádherný zámecký park, který jsem si nejprve pečlivě prošel a poté jsem se na něho podíval z vyhlídkové věže. Rozhled je přiměřený výšce stavby, okolním budovám a přírodě. V muzeu jsem se pak dozvěděl zajímavé informace o zdejším kraji.


V areálu muzea se nachází také infocentrum. Zde návštěvníkům poskytne ochotný personál potřebné informace, množství turistických razítek i reklamních předmětů a nabídne společnou vstupenku do paraZOO, Muzea Podblanicka, na prohlídkový okruh zámecký parkem a kávu nebo čaj v Rodinné cukrárně ve Vlašimi. Avšak překvapivě mi nebyli schopni říct nic o vyhlídkové věži.


V muzeu jsou tři stálé expozice. Jednak je to "Zámecké parky a historie zámku ve Vlašimi", která seznamuje s vývojem přírodně krajinářského parku ve Vlašimi. Já osobně jsem vice času strávil ve vlastním parku a musím říct, že pak se ty informace v muzeu podstatně lépe vstřebávají. Další výstava se jmenuje "Zrcadlo minulosti". Navazuje na vlastivědnou expozici a představuje průřez bohatým sbírkovým fondem muzea. Další prostory s názvem "S přesnou muškou" vznikly ve spolupráci s firmou Sellier a Bellot a.s. a Vojenským historickým ústavem Praha.


Prohlídka zámecké věže je spojena s návštěvou muzea. Od toho se také odvíjí otvírací doba a výše vstupného. Na tyto i další zajímavé a potřebné informace je dobré se podívat na internet:http://www.muzeumpodblanicka.cz/.


Když přijede člověk do Vlašimi autem, tak není problém ve městě zaparkovat. Kdo nevlastní tento dopravní prostředek, může do města přicestovat vlakem nebo autobusem.




Komentáře

Oblíbené příspěvky