Hledat na blogu

Praha a železniční most, někdy též zvaný Vyšehradský

Pro někoho možná obyčejný železniční most, přesto se objevuje na mnoho fotografiích. Jedním směrem se přes něj dívají lidé na Hradčany a na druhou stranu patří též neodmyslitelně k pohledům na Vyšehrad.


Už také něco pamatuje. Kdyby mohl vyprávět.... V těchto místech totiž stojí již od roku 1872. Tehdy po něm vedla pouze jedna kolej a podpíraly ho tři pilíře. S koncem století však přichází rozšíření železniční dopravy a most přestává vyhovovat. Je rozhodnuto o výstavbě nového mostu a ten se začíná budovat v roce 1900.


Nutno říct, že se v té době stavělo rychle. Výměna tří mostních polí o váze 560 tun a rozměrech 72 metrů se uskuteční během dvou dnů. A tak již v noci z 1. na 2. října 1901 začínají po nově osazených dvou kolejích jezdit první vlaky.


Téměř třísetmetrový obloukový most neslouží dnes pouze mašinkám, ale také lidem, kteří mohou po něm přejít Vltavu nebo se jenom rozhlížet.








Komentáře

Oblíbené příspěvky