Hledat na blogu

Vydra

Modrava (německy Mader) je obec na Šumavě v okrese Klatovy. Leží asi 13 kilometrů jihozápadně od města Kašperské Hory v nadmořské výšce 985 metrů. Je známá především jako celoroční centrum turistiky a sportu.


Já jsem Modravu navštívil v zimě při jednom putování na běžkách s trochu jiným úmyslem. Jedná se totiž o místo, kde dochází k soutoku Modravského, Roklanského a Filipohuťského potoka, čímž vzniká překrásná horská říčka Vydra. A ta pokračuje dál, vytváří četné peřeje i kaskády a pod Čeňkovou pilou se Vydra spojuje s říčkou Křemelnou a dává tím vzniknout zlatonosnou řeku Otavu, druhou největší šumavskou řeku.


Někdy se však jako počátek řeky Vydry označuje soutok Luzného a Březnického potoka u hájovny Březník. Jisté je, že hlavní pramennou větví říčky Vydry je Modravský potok, někdy též zvaný Luzný. Ten pramení v šumavských pláních na severozápadním svahu Luzného (1.373 m.n.m.) v nadmořské výšce 1.210 m.


Trochu jsem se procházel po Modravě a navštívil jsem také zajímavé informační středisko. Kombinace počasí a mé běžkařské obuvi mi však neumožnila podrobnější průzkum terénu i zmíněného soutoku. Ale i tak jsem si vychutnal něco z krásné atmosféry zdejší části Šumavy. Na putování podél Vydry, které se říká také zpívající řeka na Šumavě, by bylo také potřeba více času. Ale určitě by to stálo za to. Povydří je totiž považováno za nejkrásnější a nejromantičtější část Šumavy.


Zajímavá a kouzelná je také skutečnost, že na jedné straně Vydra nepramení, nýbrž vzniká soutokem a na straně druhé, na konci své pouti vytváří též spojením s jinou říčkou další vodní skvost.


Komentáře

Oblíbené příspěvky