Hledat na blogu

Rozhledna Hnědý vrch v Krkonoších


Před koncem roku 2011 jsem pobýval několik dní v Krkonoších nedaleko od Pece pod Sněžkou. Při jednom pěším výletě i běžkařské túře následujícího dne jsem navštívil Hnědý vrch. Podstatně jednoduší způsob, jak se na tento vrchol dostat, je použít sedačkovou lanovku. Já však nemám rád jednoduché cesty a raději volím méně probádané možnosti putování. Často se také rozhoduji zkrátit si cestu, ale posléze se ukáže, že zkratka byla složitější a delší.


Tento případ byl také, když jsem šel od hotelu Energetik na Hnědý vrch. V lese jsem uviděl, že tudy jezdí snowboardisté a lyžaři a tak jsem se tudy vydal. Kdybych měl sněžnice nebo návleky, tak by to ještě šlo. Ale nakonec se dobrá věc podařila a já jsem se ocitl v nadmořské výšce 1.207 metrů. Moc klidu mne zde nevítá. Těsně vedle rozhledny končí čtyřsedačková lanovka, která je v tuto dobu hojně využívána lyžaři, snowboardisty i běžkaři.


Projekt na výstavbu rozhledny byl zahájen na začátku roku 2007. V říjnu téhož roku bylo vydáno územní rozhodnutí o umístění stavby a během roku 2008 získala radnice v Peci pod Sněžkou peníze na projekt z EU. Výstavba probíhala od září 2008 do června 2009, slavnostní zpřístupnění se konalo 1. července 2009.


Rozhledna vypadá úžasně. Tato elegantní štíhlá kráska je však ke mně chladná. Jak se dalo očekávat, je bohužel v tuto dobu zavřená. Otevírací doba je pro návštěvníky denně dle provozu lanové dráhy Hnědý vrch v měsících červen až říjen od 9:00 do 16:00 hodin. Vstup na rozhlednu je bezplatný. Občas sice rozhlednu v zimě zpřístupňují, ale nesmí být námraza. Procházím se po okolí, rozhlížím se a fotografuji.


Pata rozhledny se nachází v nadmořské výšce 1.207 metrů. Hlavní vyhlídková plošina je umístěna ve výšce 27 metrů nad okolním terénem. Celková výška rozhledny je 30,85 metrů a jedná se o nejvyšší stavbu tohoto druhu v oblasti Krkonoš. Počet schodů na vyhlídkovou plošinu činí 138.


Rozhledna je tvořena svislou dřevěnou konstrukcí s ocelovými prvky (schodiště, nosníky).


A nakonec snad ještě bych měl zmínit, kudy vede k rozhledně správná cesta. Z Pece pod Sněžkou je potřeba jít jihozápadním směrem po žluté značce ke spodní stanici lanovky na Hnědý vrch. Zde je ideální nasednout a člověk je nahoře za pár minut. V případě pěší volby se to musí celkem dost obcházet a vhodné je mít po ruce mapu.




Komentáře

Oblíbené příspěvky