Hledat na blogu

Rozhledna Maják nad obcí Přítluky


Mezi obcemi Zaječí, Přítluky a Rakvice se výrazně zvedá z rovin jižní Moravy Přítlucká hora. Ono to zase až taková hora není, spíše bezlesý hřeben západovýchodní orientace s vyvýšeninou hlavního vrcholu. A protože jsme na jižní Moravě, tak téměř celý hřeben je posázen vinicemi.


Před lety to místo navštěvovali asi jenom vinaři, dnes sem však chodí turisté. Důvodem je zajímavá rozhledna s dřevěnou konstrukcí a točitým ocelovým schodištěm, která se nachází na vrcholku Přítlucké hory. Vysoká je 27,6 metrů a na její výstavbě spolupracovaly tři sousední obce - Rakvice, Přítluky a Zaječí.


Rozhledna vyrostla na Přítlucké hoře v nadmořské výšce 292 metrů asi 15km severozápadně od Břeclavi. Po zdolání 105 schodů jsem se ocitl na zastřešené vyhlídce ve výšce 21 metrů a nabízel se mi pohled na Pálavské vrchy, novomlýnské nádrže, lednicko-valtický areál, Bílé Karpaty či nedalekou rozhlednu Dalibor.



Kousek od rozhledny je turistický rozcestník, prochází tudy zeleně (a pak i žlutě) značená turistická stezka i cyklostezka. Jedním směrem vede po hřebeni mezi vinohrady do Rakvic, druhým se lze dostat do obce Zaječí. Já jsem přišel k rozhledně po panelové cestě, která začíná vlevo u silnice za obcí Zaječí - Přítluky. Jedná se o zajímavé stoupání. Kdo se nechce zapotit, může až skoro k rozhledně přijet autem. Pro cestu zpět jsem zvolil příjemnou procházku mezi vinohrady do obce Rakvice okolo tamního hřbitova.

Rozhledna byla slavnostně uvedena do provozu 5. července 2012. Je volně přístupná, neplatí se žádné vstupné.


Komentáře

Oblíbené příspěvky